nuffnang

Followers

Tuesday, July 16, 2013

JJCM : Maggi ketam & Pulut Ikan Bakar

Bulan2 pose ni la nk update entry makanan kan...teruk betul...hahahaha
Sory kawan2, baru berkesempatan...hehehehe

Ni kami singgah masa dalam perjalanan balik mengundi  dari kelate ke kuantan aritu..
dah lama aku nk makan maggi ketam n pulut ikan bakar ni...
tapi xberkesempatan n xtau tempat..
yang biasa g adik aku (amalia) n ma aku je..

Tapi sayangnya... tempat maggi ketam yang sedap tu tutup malam tu..
patutnya kami nak makan kat kedai alemy maggi ketam.. tapi tutup..
ni la bannernya..huhuhuhu.. 


Kedai dia alemy maggi ketam di cherang ruku..

Walau hajat xkesampaian.. tapi kami tetap jugak cr kedai lain..
Kat tok bali ni terkenal nga maggi ketam n pulut ikan bakar..
sbb tok bali tempat hasil laut segar naik...
Xingat dh kedai nama pe yang aku singgah tapi dia kawasan dekat nga sungai..
Jom layan gambar jela...hehehehe


Ni pulut ikan bakar... sedap oooo.. ma aku xmyempat aku nk ambik gambar.. smpai je pulut ni,laju tgan dia nk makan..hahahaha


Pulut ni dikukus n makan nga ikan bakar dicicah nga sambal.. sambal tu mcm sambal kicap..manis2 pedas...


Memang TERBAIK oooo..sedap hingga menjilat jari... 


 Tu tangan ma aku nga sepupu aku...tau kenapa tu..hahaha..
sepupu aku halang tangan ma aku sebab dia nk ambik gmbr pulut tu...hahaha
Dunia sekarang..sume nk upload gmbr kt internet...hahahaha


  kami order 2 set.. aku saja dh sepinggan..sedap sbb pulut dia lembut...
mmg akan ku repeat lagi la..sedap sangat..


Jeng..jeng... smpai sudah...yang kami tunggu2...huhuhuhu..
Maggi ketam ni pun kami order 2 mangkuk je sbb 1mangkuk blh makan 2orang..banyak..
ketan dia de 2ekor tu untuk satu mangkuk
puas la ratah ketam..



Ni aku punya... aku kongsi nga ma aku..huhuuhu.. tapi manggi ketam kat sini kureng sket ma aku cakap sbb ketam dia xfresh sgt... tempat yg sedap adalah tempat yg first kami nk g ma aku kata...huhuhuhu..
xpe, next time lak aku g makan kat sana (ayat sedih) hehehehe



muka gembira sbb hajat tercapai, walaupun kureng...hehehehe 


Nabilah yang xde keje... ni dia ambik gmbr sebab nk upload kt weChat..huhuhu


Dalam kureng pun abis jugak aku makan... tengok meja kami.. bersepah nga sisa ikan n ketam...huhuhuhu

tinggal aku sorang je lg yang xabis2 makan ..hahahaha


semangat makan ketam tuh...xsedap pn dilayan jgk..huhuuhu..dh lapar..aku pedal je...janji kenyang..
tapi total n harga makanan aku xtau..sbab sepupu aku yang belanja..
huhuhu..tapi ma aku kata satu mangkuk tu dalam rm17 jugak la...
tapi bagi aku berbaloi sebab ketam de 2ekor..
boleh dimakan untuk 2orang lak tu..

Perjalanan diteruskan ke kuantan lak...
kami sampai dalam kul 2pagi kat kuantan..
huhuhuhu...

No comments :

Post a Comment